Tijd voor beter OV in Brabant

De afgelopen jaren hebben we het OV in Brabant slechter zien worden. Buslijnen verdwijnen, treinen zijn vol, te laat of komen helemaal niet meer opdagen. Dit komt door de manier waarop we het OV hebben geregeld in Brabant via bedrijven die het OV bezitten. Deze bedrijven zijn niet geïnteresseerd in goed OV, maar in winst maken.

Het is een probleem dat jongeren in heel Brabant raakt, met als dieptepunt bij station Tilburg University, waar de trein volgens Omroep Brabant maar liefst 47 keer voorbij is gereden! Deze cijfers zijn uit november, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Elke gemiste of te late trein, is een student die te laat komt voor een college, werk of uren langer onderweg is. Daarom willen wij van SP Jongeren verandering.

Wij willen:

• Dat het OV terug in handen van de overheid komt;
  • De verschraling van busvervoer terug wordt gedraaid en er juist wordt geïnvesteerd in meer bussen die vaker rijden;
  • Verbetering van het treinvervoer door meer en betere investeringen. Stations mogen niet zomaar meer overgeslagen worden, er moeten juist meer treinen moeten gaan rijden.

Onderteken en deel daarom onze petitie!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.