Hulpdienst

Een zakelijke brief schrijven,

huursubsidieformulieren invullen, gedoe met je casemanager of de gemeente, Essent-rekeningen die ineens torenhoog zijn of simpelweg contactgegevens zoeken van hulpverlenende instanties. Iedereen komt het wel eens tegen.

Veel mensen bezorgt het grijze haren. Zeker wanneer dit gerelateerd is aan politiek, is het iets waarmee u bij de Hulpdienst van de SP afdeling Tilburg kunt aankloppen. En geheel gratis.

Een briefje of formuliertje hebben we zo verwerkt. Maar gaat het om grote juridisch of sociale problemen, dan kunnen wij u niet zelf helpen. We zijn immers geen advocaten of hulpverleners. Maar we weten wel de mensen te vinden die u daarmee kunnen helpen. Vaak hebben huis-tuin- en keukenproblemen van alles met ‘politiek’ in de ruimste zin van het woord te maken, en dan bent u bij ons natuurlijk helemaal op het goede adres.

Voor welke activiteiten kan de hulp van de SP-Hulpdienst Tilburg worden ingeroepen:

• Sociale vraagstukken;
  • Mensen met schulden;
  • Verzekeringskwesties;
  • Vreemdelingenbeleid;
  • Het schrijven van bezwaarschriften;
  • Belastingservice incl. huur- en zorgtoeslagen;
  • Gemeentelijke Zaken (begeleiding c.q. verwijzing);
  • WMO vraagstukken;
  • Problemen met loon of uitkering;
  • Consumentenzaken.

Voor welke activiteiten kan hulp van de SP-Hulpdienst Tilburg NIET worden aangevraagd:

• Echtscheidingszaken;
  • Zaken die onder de rechter zijn;
  • De SP-Hulpdienst Tilburg verleent geen gerechtelijke bijstand, daarvoor moet u naar een advocaat.