Wijkbezoeken

De SP is zich al sinds jaar en dag bewust van de noodzaak om in contact te staan met de mensen in de straat. Het woord zegt het al: Een volksvertegenwoordiger dient het volk te vertegenwoordigen. Eerste voorwaarde om dat goed te kunnen doen, is natuurlijk om de wensen, behoeften en de klachten van het volk te kennen. En daarvoor is het noodzakelijk om in gesprek te gaan met de gewone man of vrouw, met de medewerkers op de werkvloer, en met de mensen in de wijk.

De SP Tilburg gaat al jaren geregeld op bezoek in de Tilburgse wijken. Eerst worden er in die wijk enquêtes verspreid, waarop mensen kunnen aangeven wat er goed gaat in hun wijk, maar ook waar ze niet zo blij mee zijn en waar de gemeente iets aan zou moeten doen. Daarna gaat de SP op een zaterdag met een aantal vrijwilligers de wijk in om de enquêtes op te halen en met de mensen te praten over hun wensen, behoeften en klachten. Ook is er altijd iemand van de hulpdienst aanwezig, waar mensen met een meer individueel probleem terecht kunnen.

Alle bevindingen, kunnen we gebruiken om te werken aan een beter Tilburg. De fractie kan vragen stellen over bepaalde misstanden of bv. een initiatiefvoorstel indienen als er iemand met een goed idee komt voor de wijk. En uiteindelijk krijgen alle wijkbewoners nog een flyer in de bus over de bevindingen uit het wijkbezoek en wat de SP daarmee gaat doen.

Hieronder vindt u een agenda met de bezoeken die nog op stapel staan en een overzicht van de wijkbezoeken die dit jaar al zijn afgelegd en wat daar uit naar voren is gekomen.

Klik hier voor nieuws over onze wijkbezoeken.

Wijkbezoek HET ZAND 26 juni 25 juni 2016

wijkbezoek het zand

Foto: SP

De SP is deze zaterdag weer gaan buurten. Ook deze week in de buurt van de Westermarkt. We zijn langs de deuren gegaan om de buurt bewoners te vragen naar hun woongenot en of wij nog iets voor ze konen betekenen in de lokale politiek.

Wat ons opviel is dat de mensen die we gesproken hebben met veel plezier in de wijk wonen. Toch zijn er twee zaken die door meerdere bewoners als minder prettig worden ervaren. Ondanks dat het in de hele wijk binnen een 30 kilometer zone is wordt er regelmatig te hard gereden. Een ander opvallend punt is de overlast van hangjongeren in deze wijk.

Woon jij zelf in deze buurt en wil je nog iets met ons delen? Dan kan je ons altijd mailen op tilburg@sp.nl.

Volgende week gaan we op fietstocht door de Reeshof om te kijken naar het onderhoud van de openbare ruimte.

Agenda wijkbezoeken

Er staan momenteel geen wijkbezoek gepland.

WIJKRAPPORTEN

Wijkrapporten - Download (pdf)