Bulletin Bouwmeester Buurt: Slopen is bezopen!

1 januari 2005

Bulletin Bouwmeester Buurt: Slopen is bezopen!

Komende weken wordt het spannend: het plan van de TBV, goedgekeurd door het College van Burgemeester en Wethouders, wordt door de gemeenteraad(scommissie) behandeld. Op hen als onze volksvertegenwoordigers hebben we onze hoop gevestigd. Zij hebben als raad het laatste woord. Keuren zij het plan goed of kunnen we hen van renovatie als veel beter alternatief voor onze buurt overtuigen?

Zaterdag 15 januari tussen 11 en 12 uur: raadsleden bezoeken onze buurt!

We hebben de raadsleden uitgenodigd voor een kort bezoek aan onze buurt, voorafgaand aan de commissievergadering van maandag. Na een kopje koffie willen we hen tijdens een wandeling laten zien, hoe onze buurt er uit ziet, en dat de argumenten voor sloop (“meer lucht en ruimte” in de buurt) echt uit de lucht gegrepen zijn. Ook zullen we met hen een paar woningen bezichtigen, zodat ze kunnen zien dat er met onze huizen niet veel mis is. De raadsleden weten dan waarover ze praten en beslissen, en ze hebben ons bewoners over wie het gaat gezien en gesproken.

Hang de poster: IK WOON HIER NAAR MIJN ZIN – SLOPEN ? BEZOPEN ! opnieuw op, om te protesteren tegen de sloop; hij is nog steeds verkrijgbaar op de actieadressen (graag een kleine vrijwillige vergoeding voor het actiepotje/drukwerk).

Maandag 17 januari organiseren TBV met de bewonerscommissie en Gemeente een inloop-spreekuur; daarover heeft u van hen al bericht gehad. Volgens ons is dat een beetje voorbarig, want de raad kan besluiten – en dat hopen we natuurlijk - dat het plan anders moet. De race is nog niet gelopen, als we ons er niet bij neerleggen. Winnen gaat niet vanzelf, maar er is nog niets definitief. Over het plan vergadert de raadscommissie Fysiek op dezelfde avond als het inloopspreekuur, ongeveer om 21.00 uur. Dat ging helaas niet anders. Het is wel belangrijk dat we van ons laten zien en horen!

Maandag 17 januari om 21.00 uur: KOMT DUS ALLEN NAAR ’T RAADHUIS!

We zullen die avond als buurtbewoners gaan inspreken; we zullen de meer dan 100 handtekeningen tegen de sloop overhandigen, en we zullen met argumenten de gemeente-raad(scommissie) ervan overtuigen dat het anders kan en moet. Onze buurt is ruim aangelegd, de huizen zijn met renovatie weer helemaal bij de tijd te maken, en dan kunnen we tevreden en betaalbaar blijven wonen.

Wij roepen u op om dan massaal op de publieke tribune te protesteren tegen dit sloopplan. Als er niemand is, walsen ze gewoon over ons heen. Als we ons laten horen en zien, krijgen we in een andere discussie, die we proberen te winnen!

Dossier Bouwmeesterbuurt