SP Webradio Tomaat in de lucht

1 januari 2005

SP Webradio Tomaat in de lucht

Vandaag start de SP afdeling Tilburg op haar website met Webradio Tomaat, de nieuwszender van de lokale SP afdeling. Elke twee weken zal een nieuwe uitzending worden gemaakt die online kan worden beluisterd of gedownload. Na de online poll, de digitale nieuwsbrief en het weblog van de gemeenteraadsfractie is de online webradio de nieuwste innovatie op www.tilburg.sp.nl.

In de radio-uitzendingen is plaats voor kort nieuws, nieuws uit de gemeenteraad, actienieuws, columns, interviews, oproepen en reportages. De uitzendingen zullen gemiddeld zo’n 20 minuten gaan duren.

De huidige proefuitzending bevat nog niet al deze elementen, noch is alle techniek van voldoende kwaliteit en moet dan ook gezien worden als een online test. Opmerkingen en commentaar van luisteraars zijn uiteraard van harte welkom. De radio-uitzendingen worden aangeboden als MP3 en zijn te dus beluisteren met zo goed als alle audiosoftware zoals Windows Media Player en RealPlayer.

Webradio Tomaat De lokale SP website is nog steeds de best toegankelijke en meest actuele politieke website in Tilburg. Met innovaties zoals recentelijk het fractie-weblog en nu de webradio probeert de afdeling deze positie ook vast te houden en andere partijen uit te dagen meer gebruik te maken van het internet. Het bezoek aan www.tilburg.sp.nl stijgt nog altijd en kent momenteel gemiddeld 9 tot 10.000 unieke bezoekers per maand die samen bijna 30.000 pagina’s opvragen.

Webradio Tomaat