Actie Noodrem in Tilburg:doe mee!

21 november 2005

Actie Noodrem in Tilburg:doe mee!

We krijgen er allemaal last van; binnenkort wordt het nieuwe zorgstelsel ingevoerd. Een hoop bureaucratie, veel hogere ziektekosten en het is maar de vraag of het er allemaal beter van wordt. Ook in Tilburg gaat de SP hiertegen in actie komen. Met handtekeningenkaarten proberen we het kabinet alsnog over te halen om dit plan te schrappen. Ook in Tilburg gaan we aan de Noodrem trekken. Vindt u het nieuwe zorgstelsel ook zo’n slecht idee? Dan is nu het moment om er wat tegen te doen! Meld u aan om samen met ons hiertegen in actie te komen en samen met andere SP’ers de straat op te gaan om handtekeningen te verzamelen.

Actie Noodrem, ook in TilburgWat is er mis met het nieuwe zorgstelsel?
Iedereen, arm of rijk, gaat dezelfde hoge premie betalen. Veel mensen moeten een zorgtoeslag aanvragen, wat enorme bureaucratie met zich meebrengt. De no-claim regeling maakt dat zieke mensen gaan betalen voor de teruggave aan gezonde mensen. Veel noodzakelijke zorg zit in de aanvullende verzekering, waarvoor mensen geweigerd kunnen worden.

Zorgverzekeraars gaan op de stoel van de arts zitten. Zo komt het voor dat mensen niet de behandeling vergoed krijgen die de arts nodig vindt. Wil je naar het ziekenhuis om de hoek, dan moet je misschien bijbetalen omdat je verzekeraar er geen contract mee heeft. Het is een veel te ingewikkeld, bureaucratisch en niet sociaal stelsel!

Wil je meehelpen om aan de Noordrem te trekken, neem dan contact op via tilburg@sp.nl of per telefoon: 013-5802320.

Actie Noodrem