SP: Geen lijstverbinding met GroenLinks en PvdA

9 januari 2006

SP: Geen lijstverbinding met GroenLinks en PvdA

De SP gaat niet in op de uitnodiging van de PvdA en Groenlinks om samen een lijstverbinding aan te gaan voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Lijsttrekker Johan van den Hout: “Deze twee partijen zijn al járen getrouwd met het CDA. Laat ze eerst maar eens scheiden voordat ze zich willen verloven met een ander”.

De SP is groot voorstander van een links college met PvdA en GroenLinks. Maar tot 7 maart wil de partij op eigen kracht – en op volle kracht – de verkiezingen in gaan. Van den Hout: “Dat komt de duidelijkheid ten goede. Eerst is de kiezer aan het woord, en als de uitslag het mogelijk maakt willen graag praten over een links college met een links beleid voor Tilburg. Volgens ons is daar namelijk veel te winnen en wordt het hoog tijd dat Tilburg een écht andere koers gaan voeren”.

“Een lijstverbinding tussen PvdA en GroenLinks is logisch, maar als de SP zich daarbij zou aansluiten gaat politiek helemáál lijken op ‘As the World Turns’. Iedereen doet ’t maar met elkaar zo het uitkomt. Daar zijn wij te netjes voor”, zo verwoordde afdelingsvoorzitter Nathalie de Rooy het standpunt gisteren op de nieuwjaarsborrel van de SP in de Hall of Fame.

Reageer op het weblog
"SP verbindt lijst niet met PvdA en GL" (Brabants Dagblad, 10 januari 2006)