SP op drukke Seniorenbeurs

4 oktober 2006

SP op drukke Seniorenbeurs

Afgelopen zondag stond de SP op een drukbezochte seniorenbeurs in hotel de Druiventros in Berkel-Enschot. In deze tijd van afbraak van sociale voorzieningen en jarenlang opgebouwde rechten is het voor mensen van 55 jaar en ouder belangrijk om te weten welke politieke partijen zich daadwerkelijk inzetten voor hun belangen. Vandaar dat er veel SP-medewerkers waren opgetrommeld om te komen helpen.

SP op drukke seniorenbeurs, 1 oktober 2006Bart van de Camp, SP-raadslid hier in Tilburg en zelf lid van de doelgroep was met zijn vrouw de hele dag aanwezig. Maar ook de jongere garde deed mee: raadsleden Marjolein Buijssen (onder het motto jong geleerd is oud gedaan) en Veerle Slegers en kandidaatparlementslid Nathalie de Rooij deelden de hele dag folders uit met de belangrijkste partijpunten. Het artikel met een interview met Jan Marijnissen over de AOW vond ook gretig aftrek, net zoals de zakjes snoep: Wat zoets van de SP als troost na het jarenlang zuur (en bitter) van het kabinetsbeleid.

Enkele punten uit het partijprogramma van de SP:
· De AOW moet weer welvaartsvast worden.
· De pensioenleeftijd blijft 65 jaar. Maar mensen die na hun 65e doorwerken, krijgen dezelfde rechten en plichten als andere werknemers.
· Vervroegd uittreden blijft mogelijk.Mensen met zware beroepen hebben recht op pensioen na 40 jaar werken.
· Mensen boven 65 jaar krijgen gratis openbaar vervoer.
· Meer zorg in de wijken o.a. in wijkgezondheidscentra.
· Kleinschalige woonvoorzieningen in de wijk.
· Meer levensbestendig bouwen, zodat mensen langer zelfstandig kunnen blijven wonen.
· De no-claim afschaffen evenals de eigen bijdrage voor de thuiszorg.
· Mantelzorgers kunnen rekenen op meer ondersteuning door ondermeer zorgverlof en een financiele tegemoetkoming. Daarnaast krijgen mantelzorgers af entoe rust door de inzet van zogenaamde respijtzorg.
· De Wet Maatschappelijke Ondersteuning moet ruimhartig kunnen worden uitgevoerd door gemeenten.
· Er komt een staatssecretaris voor ouderen.

SP op drukke seniorenbeurs, 1 oktober 2006

Steeds meer 55plussers realiseren zich dat ze van de regeringspartijen CDA en VVD niks goeds te verwachten hebben. En dat Wouter Bos zijn PvdA ineens ook aan de AOW laat morrelen. Geen wonder dat het zo druk was bij de SP-kraam op de seniorenbeurs: Niet alleen de snoepzakjes maar ook alle folders en artikelen gingen schoon op!

SP op drukke seniorenbeurs, 1 oktober 2006 SP op drukke seniorenbeurs, 1 oktober 2006