Geslaagd wijkbezoek Quirijnstok

16 september 2007

Geslaagd wijkbezoek Quirijnstok

Elke maand brengt de SP Tilburg een bezoek aan een wijk of buurt. Op zaterdag 15 september trokken actieve leden naar Quirijnstok. De SP-hulpdienst was de hele dag met een mobiel spreekuur aanwezig op het Krevelplein.

De SP vindt het belangrijk om op een directe manier met de Tilburgers in contact te komen. “De wijkbezoeken zijn daarvoor een ideaal middel”, aldus SP-bestuurslid Co Kastelijn: “We zoeken de wijkbewoners actief op; door het verspreiden van enquêtes en door langs de deuren te gaan komen we veel te weten van wat er leeft in een wijk.”

Een veel gehoorde klacht in Quirijnstok is het gebrek aan speelvoorzieningen in een toch zo kinderrijke wijk. Ook het slechte onderhoud van het trottoir, op veel plaatsen opgedrukt en beschadigd door boomwortels is veel wijkbewoners een doorn in het oog. Het vele groen en open ruimte in de wijk wordt juist als zeer positief beschouwd.

Raadslid Marjolein Buijssen: “Het is goed om op zo'n dag ook aandacht te besteden aan alle positieve punten van de wijk. Tilburg Noord heeft in de media toch een negatieve bijklank gekregen, terwijl vele Tilburgers hier met plezier wonen. De bewoners hebben bovendien veel goede ideeën om deze wijk te verbeteren, daar zullen wij mee aan de slag gaan.”

De resultaten van de afgenomen enquêtes zullen verwerkt worden in een onderzoeksverslag dat in de wijk verspreid zal worden.

Wijkbezoek Quijrijnstok