Welzorgproblemen: gele kaart voor wethouder Aarts

11 september 2007

Welzorgproblemen: gele kaart voor wethouder Aarts

Op zondagmiddag 16 september overhandigen SP raadslid Bart van de Camp en het scootmobiel-actiecomite OSR een rapport aan wethouder Aarts over de voortdurende problemen bij Welzorg. "Die zouden per 1 september opgelost zijn, maar daar is geen sprake van", aldus Van de Camp. Hij organiseerde van 3 tot 7 september een meldweek waarvan de conclusies nu worden gebundeld.

De autovrije zondag wordt door scootmobielers aangegrepen om aandacht te vragen voor de langslepende problemen bij Welzorg. "Dit bedrijf is verantwoordelijk voor de zorg met betrekking tot scoots en andere hulpmiddelen, maar de service loopt alleen maar achteruit", stelt Bart van de Camp: "Voor de zomer eiste de wethouder dat per 1 september de problemen verholpen zouden zijn, maar dat 'ultimatum' heeft ze nu weer uitgesteld. Uit onze meldweek blijkt dat de problemen in die tijd bepaald niet zijn afgenomen".

OSR-woordvoerder Karel van Rumt: "Scootmobielers hebben genoeg van dit getalm. Wij geven wethouder Aarts een gele kaart tijdens de opening van de autovrije zondag in het Wilhelminapark, zo rond 13.00 uur. En we rijden een rondje mee met de Velomobielactie die de SP organiseert". Hiertoe verzamelen zij zich om 12.00 uur op de hoek Spoorlaan - Noordhoekring.