Opnieuw vragen Welzorg

29 oktober 2007

Opnieuw vragen Welzorg

De gemeente Tilburg heeft besloten het contract met Welzorg, ondanks de vele klachten en problemen, voort te zetten. Hiermee komt de gemeente haar belofte niet na om vóór de beslissing over voortzetting van een contract, een gesprek te organiseren tussen wethouder, Welzorg en de gebruikers van Welzorg. De SP-fractie stelt hierover vandaag schriftelijke vragen aan het college van B&W.

Welzorg, de organisatie die onder andere verantwoordelijk is hulpmiddelen zoals scootmobiels, zorgde de afgelopen jaren al voor de nodige kopzorgen. In juli stelde wethouder Aarts na een gesprek met Welzorg de organisatie een ultimatum: voor september moesten de problemen opeglost zijn en de klachten verholpen. Het ultimatum werd echter verschoven en de klachtenmeldweek die de SP in september organiseerde toonde aan dat Welzorg nog altijd niet zijn zaken op orde heeft.

SP-raadslid Bart van de Camp: "Gezien de ervaringen in het verleden, is het begrijpelijk dat de klanten van Welzorg niet staan te juichen over de voortzetting van het contract. Juist nu is het van groot belang om samen om de tafel te gaan zetten en heldere afspraken te maken over wat we verwachten van Welzorg, daarbij mag je de klanten niet passeren." Eerder beloofde wethouder Aarts in oktober, voor eventuele voortzetting van het contract, met de klanten van Welzorg te overleggen. "Beloftes hoor je na te komen, dat is gewoon een kwestie van fatsoen. We vragen de wethouder dan ook zo snel mogelijk dit gesprek alsnog te organiseren. Beter laat dan nooit.", aldus Van de Camp.

3-7 september: Meldweek Zorg
Problemen bij Welzorg houden aan
Klachten over Welzorg deze zomer verhelpen
Welzorgproblemen: gele kaart voor wethouder Aarts