Scheve Stoeptegelstrijd gaat verder...

1 oktober 2007

Scheve Stoeptegelstrijd gaat verder...

Opnieuw gaan ROOD-jongeren de strijd aan met scheefliggende stoeptegels. Ditmaal is de wijk Fatima aan de beurt. De jongeren hebben de wijk uitgebreid onder de loep genomen. Ook zijn er folders verspreid waarin de wijkbewoners opgeroepen worden mee te helpen en slecht onderhoud aan trottoirs te melden.

"De reacties stromen binnen" aldus ROOD-woordvoerder Marieke Broekmeulen: "het lijkt misschien klein leed, maar het is voor veel mensen, vooral diegene die over straat gaan met rollator of kinderwagen wel een dagelijkse ergenis." Eerder kwam ROOD in actie in de Hoefstraat, nadat buurtbewoners erover hadden geklaagd dat ze bij de gemeente aan het lijntje gehouden werden. De ROOD-jongeren voorzagen de scheefliggende stoeptegels van een goed zichtbare waarschuwing. Hierop besloot de gemeente het trottoir eerder dan de oorspronkelijke planingsdatum te herstellen.

Broekmeulen: "Na het succes in de Hoefstraat willen we nu samen met de bewoners van Fatima kijken wat we hier kunnen bereiken. Als het ons lukt in de Hoefstraat, waarom hier dan niet?"

Als u ook last hebt van scheefliggende stoeptegels in uw buurt, kunt u dit melden op roodtilburg@sp.nl. De ROOD-jongeren nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

SP-jongeren regelen nieuwe stoep in Hoefstraat
ROOD Tilburg