Opnieuw bezuinigingen op thuiszorg

30 november 2007

Opnieuw bezuinigingen op thuiszorg

Met ingang van 1 januari 2008 gaat staatssecretaris Bussemaker (PvdA) een bezuiniging van 7% doorvoeren voor de ambulante en ondersteunende zorg. Dit gaat grote gevolgen hebben voor thuiszorgorganisaties, ook in Tilburg. Bart van de Camp stelde daarover vandaag schriftelijke vragen aan het college.

"Tilburg heeft een zorgplicht en die moeten we ook waarmaken. Maar als Den Haag opnieuw gaat bezuinigen op de thuiszorg wordt dat wel heel ingewikkeld. Ik wil van het college weten of ze daar rekening mee houdt", aldus SP raadslid Bart van de Camp. "Zeven procent bezuinigen op de ambulante en ondersteunende zorg is namelijk geen kattepis".

Volgens Van de Camp moet het college uitleggen hoe zij de gevolgen van die bezuiniging in Tilburg ziet. "Het college moet zich verzetten tegen deze maatregelen, en tegelijkertijd nadenken over wat te doen als die toch doorgaan. We kunnen in Tilburg niet zomaar afwachten tot er straks zeven procent minder thuiszorg geboden kan worden".