Problemen bij Welzorg nog altijd niet opgelost

30 november 2007

Problemen bij Welzorg nog altijd niet opgelost

Welzorg heeft beloofd dat de problemen voor de doelgroep per augustus dit jaar zouden worden opgelost. Niettemin stapelen de problemen zich opnieuw op. SP raadslid Bart van de Camp vraagt vandaag voor de zoveelste keer opheldering van het college: "Eerder vragen zijn nog steeds niet beantwoord. Het lijkt wel of de wethouder het gewoon niet interesseert!".

In de zomer vonden verschillende gesprekken plaats tussen Welzorg, de gemeente en de klanten van het bedrijf. Voor wethouder Aarts (CDA) was dat allemaal voldoende om het contract met Welzorg te verlengen. Van de Camp: "Maar van al die mooie beloften komt weinig terecht. Antwoorden van Welzorg als 'We kunnen u eigenlijk niet meer helpen' en langere wachttijden bij reparatie van rolstoelen, scootmobiels of andere hulpmiddelen worden door Welzorg nog steeds als normaal ervaren. Tot nu toe zijn er geen verbeteringen waargenomen".

Eerdere vragen over Welzorg zijn door het college nog altijd niet beantwoord. "In oktober zou er een gesprek plaatsvinden tussen de wethouder, Welzorg en de klanten. Inmiddels is het eind november en we hebben nog niks vernomen. Wij willen niet meer wachten, de wethouder moet de problemen nu maar eens voorgoed oplossen. De lange wachttijden zijn niet acceptabel, het gaat om hulpmiddelen die voor mensen van groot belang zijn", aldus Van de Camp.