Deel uw zorg met ons!

11 september 2009

Deel uw zorg met ons!

Onze zorg!Overal uit het land komen signalen over de afbraak van de thuiszorg en verschraling van zorg in het algemeen. Niet alleen de toegang, ook de kwaliteit van zorg wordt bedreigd. De SP gaat deze signalen inventariseren, ze wil graag weten hoe mensen die in de zorg werken nu tegen die zorg aankijken en welke problemen ze ondervinden op de werkvloer. Werkt u in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg of in een ander soort zorginstelling? Deel uw zorg met ons!

Politici en beleidsmakers bepalen de regels, maar die regels sluiten vaak niet aan bij de behoeften van cliƫnten of zorgwerkers. In de vele debatten ontbreekt altijd de stem van de professional. Terwijl u als geen ander weet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat! Help ons uw stem te laten horen in Den Haag en elders:

De SP heeft in samenwerking met zorgprofessionals een vragenlijst opgesteld. Het invullen kost ongeveer 20 minuten van uw tijd. Op www.sp.nl/zorg vindt u de vragenlijst. Daar is ook een voorbeeldmailtje te vinden waarmee u collega's kunt vragen om mee te doen met het onderzoek. De gegevens worden uiteraard vertrouwelijk behandeld. Mocht u dat willen, dan kunt u de vragenlijst natuurlijk ook anoniem invullen. Van de resultaten van dit onderzoek wordt een rapport gemaakt en in het najaar in Den Haag gepresenteerd. Voor u is dan uiteraard ook een exemplaar beschikbaar.

Iedereen heeft recht op goede zorg. Laten we daar samen voor zorgen!

Vragenlijst zorg
Openingsavond Meldpunt zorg