Lijsttrekker Nico Heijmans in Milieucafé

25 januari 2011

Lijsttrekker Nico Heijmans in Milieucafé

Aanstaande donderdagavond spreekt SP lijsttrekker voor de Provinciale Staten van Noord-Brabant, Nico Heijmans, in het Milieucafé in Tilburg. Hij kruist daar de degens met VVD-aanvoerder Mieke Geeraedts. De redactie van het Milieucafe typeert beide kandidaten: 'Beide Statenleden wisten de afgelopen jaren regelmatig de publiciteit te halen met gepeperde uitspraken en een gedegen politiek verhaal. Of het nu ging om de verkoop van Essent, de megastallen of de Q-koorts, Geeraedts en Heijmans zorgden ervoor dat menig gedeputeerde met knikkende knieën naar de provinciale vergaderzaal ging'.

Op 2 maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten. Nico Heijmans voert daarbij de lijst aan voor de SP, sinds jaar en dag fractievoorzitter in de 'Bossche toren'. Drie Tilburgers staan in de top tien van de SP kandidatenlijst voor de Staten: Veerle Slegers (2), Johan van den Hout (8) en Francy van Iersel (9). Meer info over de provinciale verkiezingen vind je hier. De lijsttrekkers zullen onder anderen debateren over de provinciale inspanningen voor de Ecologische Hoofdstructuur, de verdeling van de Essent-miljoenen, het openbaar vervoer en natuurlijk: hun ideale coalitie ná de verkiezingen.

Verder in het Milieucafé gesprekken over de brand in Moerdijk en de brand in de Lovense straat in Tilburg (waarbij asbest vrij kwam). Ook Berend de Vries (milieuwethouder van Tilburg, D66) wordt aan de tand gevoeld over zijn beleid. Voor wie ook nog niet weet wat dat is, klik hier voor meer informatie.

www.milieucafe.nl