a.s. Zondag: Noppes opent weggeefplein

21 maart 2011

a.s. Zondag: Noppes opent weggeefplein

Aankomende zondag 27 maart zal het Willemsplein in Tilburg omgedoopt worden tot weggeefplein. Dit om aandacht te vragen voor het feit dat Weggeefwinkel Noppes haar huidige locatie verliest en dringend op zoek is naar nieuwe huisvesting. Om 12.00 uur wordt er verzameld aan de Lange Nieuwstraat 53 om vanuit hier gezamenlijk de Weggeefwinkel te verhuizen naar het Willemsplein. Iedereen is van harte welkom om mee te helpen verhuizen en om vanaf 14.00 uur gratis spullen te brengen en te halen aan het weggeefplein. In de loop van de middag zal 'Eetcafé In de Volksmond' een gratis maaltijd serveren.

De vrijwilligers van Noppes hebben een kort geding aangespannen om een voorgenomen ontruiming te voorkomen. Tijdens de terechtzitting heeft de
rechter gehoor gegeven aan het verzoek om duidelijkheid te krijgen omtrent de plannen met het huidige pand. Vervolgens heeft makelaar Naber alsnog het huurcontract, dat per 1 april ingaat, ter inzage gegeven. Nu helder is dat men niet vertrekt voor leegstand, zal de weggeefwinkel 14 maanden na de opening het pand vrijwillig verlaten.

In de afgelopen maanden zijn er ruim 600 handtekeningen verzameld voor het behoud van Weggeefwinkel Noppes. Komende maandag zal deze petitie aangeboden worden aan het college van burgemeester en wethouders. Op het weggeefplein is er nog een laatste gelegenheid om deze petitie te ondertekenen. Tevens kan men via de website van Vereniging Weldaad de petitie online ondertekenen, ook staat daar een korte documentaire over Noppes die het sociaal maatschappelijk belang ervan verduidelijkt.

Aanstaande vrijdag van 21.00 tot 01.00 uur is er in de Hall of Fame een benefietavond ten gunste van Noppes. Diverse lokale bandjes, dj's en andere artiesten zullen er belangeloos optreden. Entree is gratis maar donaties zijn uiteraard zeer welkom. Met het organiseren van deze avond hopen de initiatiefnemers de kosten van het kort geding voor Noppes te vergoeden.