SP-kamerlid Jasper van Dijk bezoekt Fontys-opleidingen

29 mei 2011

SP-kamerlid Jasper van Dijk bezoekt Fontys-opleidingen

Op uitnodiging van bestuursvoorzitter Marcel Wintels bezoeken SP-parlementariërs Jasper van Dijk (woordvoerder onderwijs in de Tweede Kamer) en Veerle Slegers (fractievoorzitter Tilburgse gemeenteraad) op maandag 30 mei enkele Fontys-opleidingen. De uitnodiging kwam voort uit een eerder bezoek aan Tilburg door SP-voorman Emile Roemer waar hij ondermeer met Wintels sprak over de bezuinigingen in de cultuursector. Roemer zelf zal na de zomer een bezoek aan Fontys brengen.

Van Dijk en Slegers, die beiden zelf uit het onderwijs komen, zullen de Pabo, de Economische Hogeschool, de Hogeschool voor de Kunsten en de Academy for Creative Industries bezoeken. Doel van het bezoek is het gesprek aangaan met Fontysmedewerkers en studenten over thema's als kleinschaligheid binnen grootschaligheid, aandacht en middelen voor het onderwijsproces, successen en zorgen van Fontys. De discussie over het hoger onderwijs zal vanzelf aan bod komen. SP-parlementariërs gaan zo vaak mogelijk op bezoek bij organisaties en instellingen om rechtstreeks contact te houden met de samenleving en om zich te informeren over wat de mensen die ‘met hun voeten in de modder staan’ belangrijk vinden.