Het Grote Brabantse Verkiezingsdebat in 013 [Tilburg DebatStad]

30 augustus 2012

Het Grote Brabantse Verkiezingsdebat in 013 [Tilburg DebatStad]

'Ieder voor zich en wij voor ons allen.' Van de VVD naar de SP, van rechts naar links, van ik naar wij: de verkiezingen van 12 september kunnen leiden tot een politieke aardverschuiving. Onder het motto ‘Ieder voor zich en wij voor ons allen’ organiseert Tilburg DebatStad op zondagavond 2 september Hét Grote Brabantse Verkiezingsdebat.

Een debat waarin niet de poppetjes maar de inhoud centraal staat. Een debat tussen de hoogstgeplaatste vrouwelijke ‘running mates’: Mona Keijzer (CDA), Jetta Klijnsma (PvdA), Renske Leijten (SP), Stientje van Veldhoven (D66), Liesbeth van Tongeren (GroenLinks) en (naar alle waarschijnlijkheid) Edith Schippers (VVD). Ook Fleur Agema (PVV) werd uitgenodigd. Haar woordvoerder liet weten dat zij op 2 september verhinderd is.

'Ieder voor zich en wij voor ons allen' gaat over de grote vragen van deze tijd.

Zelfredzaamheid: is zelfredzaamheid de oplossing voor de onbetaalbaar wordende zorg en pensioenen? Moeten dure medicijnen uit het ziekenfonds? Moeten we voor onze AOW het eigen huis opeten? Wat is de toekomst van de ‘rugzakjes’, sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs?

Europa: is Europa beter af zonder de Grieken, de Spanjaarden en de Italianen? Of hebben we Europa nodig omdat China ons anders wegblaast? Wat is de toekomst van de eerlijke handel, innovatie en de Hollandse handelsgeest?

Vertrouwen: Met míj gaat het goed zeggen Nederlanders, maar met óns gaat het slecht. Hoe zetten we Nederland weer op het goede spoor? Hoe herwinnen wij het vertrouwen in onszelf?

Als vanzelfsprekend vindt Het Grote Brabantse Verkiezingsdebat plaats in Tilburg. Buiten Amsterdam profileert geen andere Nederlandse stad zich zo sterk in publieksdebatten. Geen enkele stad kent een koepel als Tilburg DebatStad, waarin 13 organisaties het gesprek op peil te houden.

'Ieder voor zich en wij voor ons allen' wordt omlijst met inspirerende inleiders en columnisten. De presentatie is in handen van Michel Jehae (Milieucafé) en Ralf Bodelier (Wereldpodium). Muziek is er van Isabelle Amé (winnares van de 'Wie Rockt Groots' talentenjacht). Locatie is poppodium 013.

SP leden kunnen zich opgeven voor de debatavond in 013 op 2 september. Voor de 1ste 20 die zich opgeven worden de entreekosten betaald door de SP. Opgeven voor 31 augustus!. U kunt dit doen door een bericht te sturen aan: tilburg@sp.nl o.v.v. naam en lidnummer.

Datum: zondag 2 sep 2012
Tijd: 19:00–21:30 uur.
Inloop vanaf 18.00, zaal open 18:30
Locatie: Poppodium 013, Veemarktstraat 44, Tilburg
Entree: 3,50 euro

Het Grote Brabantse Verkiezingsdebat wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Tilburg en de Provincie Noord-Brabant.