Uitkomst overleg Abvakabo FNV met Thebe

13 december 2012

Uitkomst overleg Abvakabo FNV met Thebe

Beste Thuiszorgers van Thebe en andere geïnteresseerden,

Dinsdag, 11 december, hebben wij, de vakbonden, overleg gehad met Thebe over, onder anderen, de Thuiszorg. Thebe heeft inmiddels goed begrepen dat geld inleveren zonder dat je daar iets voor terug krijgt geen optie is en dat dat soort afspraken niet met vakbonden te maken zijn. Thebe is niet blij met de onrust die daarbij is ontstaan maar begrijpen nu dat het anders moet.

Thebe heeft besloten dat ze een gaan werken aan een toekomst bestendig plan voor de hele organisatie. Het regeringsakkoord dat er op dit moment ligt zal ingrijpend worden voor alle soorten van zorg intramuraal en extramuraal. Dus niet alleen de Thuiszorg. Om tot een goed doordacht plan te komen heeft Thebe even tijd nodig. Hiermee zijn ze inmiddels al aan de slag en ze gaan dit doen in overleg met alle betrokken partijen. Dus ook gemeenten. In februari bespreken ze de plannen die ze tot dan toe hebben weer met de vakbonden. Ik vind dat we ze die tijd moeten geven. Als er daadwerkelijk een goed plan op tafel komt met toekomstperspectief is dat winst.

Gezien de huidige regeringsplannen zal een dergelijk plan niet fraai worden voor de zorg en de medewerkers. Maar er moet gered worden wat er te redden valt. Dat geldt zeker voor de regeringsplannen. Die zijn nog niet vastgesteld dus moeten we daar nog de nodige druk op uitvoeren. Daar is 4 februari voor gepland. Dus zorg er voor dat zodra het mogelijk is om in te schrijven, er zoveel mogelijk van je collega's inschrijven en mee gaan. Massa geeft druk! Zodra er meer nieuws is horen jullie dat van mij.

Met vriendelijke groeten,

Sander Martins (Abvakabo FNV)