Vier met ons het begin van een bijzonder jaar… (aftrap jaar 013)

5 januari 2013

Vier met ons het begin van een bijzonder jaar… (aftrap jaar 013)

Het jaar 2013 wordt het Jaar van Tilburg. Het Jaar 013 is géén vorm van citymarketing, géén project van een stelletje ‘subsidieslurpers’, géén gereguleerd concept. Nee, het Jaar 013 is van Tilburgers: van vrijwilligers en van hun organisaties, van sportverenigingen en van theatergroepen, van nachtburgemeester en van stadsdichter, van kunstenaars en kunstenmakers, van praters en doeners, van zangers en luisteraars.

Op 13 januari om 13 uur wordt in de NWE Vorst de officiële aftrap gegeven. Deze aftrap wordt georganiseerd door Tilburg DebatStad, een samenwerkingsplatform van dertien (sic) initiatieven en organisaties die zich bezighouden met het ‘gesproken woord’ in de ruimste zin. Deze middag staat in het teken van de ‘verbinding’. Veel creatieve geesten en actieve organisaties en verenigingen willen graag een bijdrage leveren aan Het Jaar 013 en zij zoeken vaak nog mensen, bedrijven en partijen die hen daarbij kunnen helpen. De NWE Vorst is op 13 januari dé plaats waar ze allemaal met elkaar in contact kunnen komen. Ook de Tilburgse politiek omarmt dit initiatief dat in de Tilburgse samenleving is ontstaan. Samen met al deze enthousiaste Tilburgers willen de politieke partijen dit speciale jaar goed beginnen en met de Tilburgers het glas heffen op Het Jaar 013.

Maar natuurlijk wordt er niet enkel gepraat en genetwerkt. Deze middag biedt jong en oud een voorproefje van wat Het Jaar 013 allemaal gaat bieden. Met muziek en sport, met poëzie en theater. Tilburg borrelt en bruist en we nodigen u graag uit om u daar op 13 januari in onder te dompelen! Het programma begint zoals gezegd om 13:00 uur en de zaal van de NWE Vorst gaat open om 12:30 uur.

Programma 13 januari NWE Vorst

12.30u Deuren open

13.10u The Start: DJ, welkom, voice over en pitch

13.18u Rondetafel met Jojanneke van Zandwijk, Rob Pauel, Godelieve Engbersen, Erwin Schellekens, Willemien van Heugten

13.41u Intermezzo, Erik van Os

13.45u Intermezzo, Esther Porcelein

13.50u Uitstraling voor Tilburg / Citymarketing

14.05u Intermezzo wijn

14.10u Intermezzo, muziek

14.15u De politiek in het jaar 013

14.30u Afronding

14.35u Borrelen

16.00u Einde

Tijdens borrel verplaatsen we ons op gegeven moment naar Bar/Rode salon. Daar zal GroenLinks rond 15.30u Solidariteitsprijs uitreiken.