Schoonmaakdag Piushaven

12 maart 2013

Schoonmaakdag Piushaven

Het is al weer een paar jaar geleden dat Stichting Thuishaven Tilburg geregeld een natuurschoonmaakactiviteit organiseerde in de Piushaven. Dit jaar wordt deze gezellige en nuttige activiteit opnieuw leven ingeblazen. Op zaterdag 16 maart willen de initiatiefnemers de kaden en oevers van de Piushaven ontdoen van zwerfvuil.

Deze klus is aangemeld bij NL-Doet. Iedereen uit wijk en stad die van de piushaven houdt en/of samen met een groep mensen buiten bezig wil zijn, kan meehelpen. Alle leeftijden zijn welkom. Kinderen kunnen ook meedoen, maar dan wel samen met én onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een ouder of verzorger.
De klus vindt plaats over een vrij groot gebied, namelijk alle kades en oevers van de Piushaven en haar toeloop tot aan het Wilhelminakanaal. Er wordt gewerkt in drie soorten ploegen.

Eén ploeg werkt op het vlakke gedeelte, een andere ploeg doet de schuine kanten tot aan het water en als derde is er een ploeg die vanuit roeiboten werkt. Om 09.30 uur wordt iedereen die mee wil helpen verwacht bij partyschip De Albatros aan de Piushaven. Eigenaren Walter en Anton stellen hun gezellige schip wederom voor dit goed doel beschikbaar en zorgen die dag voor alle koffie en thee. De dag begint met uitleg en verdeling van werk en gereedschappen. Tussen 12.00 en 13.00 uur keren de werkers terug naar de Albatros voor broodjes en soep. Om 15.00 uur wordt daar de schoonmaakdag gezamenlijk afgesloten met een drankje. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via website www.NLDoet.nl of bij coördinator Marijke van den Eertwegh, e-mail marijkevdeertwegh@hotmail.com.