Tilburg in actie tegen bezuinigingen zorg

6 juni 2013

Tilburg in actie tegen bezuinigingen zorg

Handen thuis Rutte

Zaterdagochtend vertrekt de actiegroep ‘Wij zijn de Thuiszorg Midden-Brabant’ met een bus naar de grote zorgdemonstratie in Amsterdam, georganiseerd door Abvakabo FNV. ‘Handen thuis Rutte!’ is de boodschap.

Handen af van de huishoudelijke verzorging, die zoveel cliënten dagelijks helpt om zelfstandig thuis te kunnen blijven wonen. Handen af van de banen van de hardwerkende thuiszorgmedewerkers. Vele thuiszorgorganisaties hebben plannen voor massaontslagen, ook Thebe in Tilburg. SP Tilburg steunt de thuiszorgmedewerkers in de strijd voor goede thuiszorg.

Nicolle van Hoof, werkgroep Zorg van de SP Tilburg: “Door de kabinetsplannen dreigen 170.000 mensen hun huishoudelijke zorg te verliezen en verdwijnen 50.000 banen in de thuiszorg.” Maandenlang wordt hiertegen al actie gevoerd, ook vanuit Tilburg, en met succes. In het zorgakkoord zijn enkele bezuinigingen al wat aangepast, maar de afbraak van de zorg gaat gewoon door. Ook in de gehandicaptenzorg en de verzorgingshuizen zullen tienduizenden medewerkers hun baan verliezen en nog veel meer cliënten hun zorg. Deze plannen mogen niet doorgaan.

Op 10 juni wordt in de Tweede Kamer gesproken over deze plannen. Kiest de politiek voor massaontslag of voor goede zorg? Veel politieke partijen zijn zaterdag aanwezig bij de zorgdemonstratie. De actiegroep uit Tilburg zal zaterdag met duizenden anderen de politici duidelijk maken waarom goede huishoudelijke zorg onmisbaar is en blijft.

Kom ook in actie en ga zaterdag 8 juni ook mee! Zaterdag om 9.05 vertrekken we vanaf zwembad Stappegoor in Tilburg . Aanmelden kan tot vrijdag 7 juni 17.00 uur via tilburg@sp.nl

Er zijn nog maar enkele plaatsen vrij reageer snel!