Reken af!

22 februari 2015

Reken af!

De verkiezingen voor Provinciale Staten op 18 maart worden een referendum over het kabinet. Ruim de helft van de kiezers laat bij zijn stem meewegen of de coalitie (VVD, PvdA) en de neppositiepartijen (D66, CU, SGP) een meerderheid halen in de Eerste Kamer: drie op de tien kiezers willen het kabinet steunen en ook drie op de tien willen het kabinet juist straffen. De keuze van de SP voor de leus "Reken af" is weloverwogen.

<--break->Het beleid van het kabinet Rutte II heeft onze samenleving de afgelopen jaren veel schade toegebracht en laat wat ons betreft geen enkele ruimte voor welke positieve beoordeling dan ook. Het is om die reden dat de SP gekozen heeft voor een leus die ons standpunt tenaanzien van het door dit kabinet gevoerde beleid, eerlijk en krachtig weergeeft. Met schoppen en schelden heeft dit, net als in het verleden, niets te maken. Ook niet met het geen respect hebben voor andere meningen of het mijden van de dialoog. Deze regering heeft de rekening van de crisis gelegd bij de mensen met de zwakste schouders. De leus "Reken af!" heeft dan ook uitsluitend betrekking op het door deze regering gevoerde beleid.

Daarom is ook de afdeling Tilburg druk met het verspreiden van deze leus. En op deze koude zondagochtend hebben we onze verkiezingsborden opgehangen.