Jeanny Michielsen, een voorbeeldfunctie voor de SP

13 mei 2016

Jeanny Michielsen, een voorbeeldfunctie voor de SP

Een Sp'er in hart en nieren, sinds januari 1991 betrokken bij de SP afdeling in Tilburg. Op een bescheiden maar enthousiasmerende en overtuigende wijze.

Foto: SP

Jeanny kreeg deze week de Tilburgs Troffee van de gemeente Tilburg voor haar werk bij de Huurdersbelangenvereniging van Tiwos.

Op Jeanny kun je rekenen, of het nu gaat om de Tribune uit te delen, het afdelingsbestuur te ondersteunen. Maar... waar Jeanny vooral goed in is, het gesprek aan te gaan met de mensen op straat. Het maakt haar niet uit, jong, oud, rijk of arm. Maar het gesprek eindig steevast: Bij de SP moet je zijn. Immers: Vooruitgang begint bij het bestrijden van achterstand!

Jeanny doet al deze activiteiten op vrijwillige basis en kijkt niet naar het aantal uren. Het maakt haar niet uit.

Met name het opkomen voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit, de beginselen van de SP staan bij haar hoog in het vaandel.

Jeanny als voorzitter HBO bij Tiwos, het knokken voor betaalbare woningen, beter onderhoud en goede voorzieningen. Maar altijd vanuit een SP hart.

Armoede uitbannen en tweedeling bestrijden. Goede zorg, persoonlijk, kleinschalig en voor iedereen beschikbaar moet zijn. De zorg geen markt is.

Jeanny spant zich in voor een betrokken, open en vrije samenleving waarin solidariteit voorop staat.