Rolstoelers eindelijk droog bij Willem II

1 juli 2016

Rolstoelers eindelijk droog bij Willem II

De afgelopen tijd kreeg de SP verschillende signalen van rolstoel gebruikers die vaak in de regen zitten bij het Willem II stadion. Dit komt omdat het rolstoelplateau niet overdekt is, in tegenstelling tot andere plaatsen. Veel supporters gaan helemaal niet meer naar wedstrijden vanwege dit probleem.

SP Tilburg vraagt al langer aandacht voor een toegankelijk Tilburg voor iedereen. Toegankelijkheid moet namelijk de norm zijn, niet de uitzondering. We zijn daarom ook blij dat het VN-verdrag voor mensen met een beperking recent is geratificeerd, hierin is afgesproken dat mensen met een beperking dezelfde rechten hebben dan mensen zonder een beperking.

Gelukkig heeft de directeur van Willem II, na jaren van onduidelijkheid, nu aangegeven dat hij voor een oplossing gaat zorgen. De komende tijd wordt uitgezocht wat de mogelijkheden zijn om het stadion aan te passen. Heel goed nieuws dus voor veel voetballiefhebbers.

Laat Willem II een voorbeeld zijn voor andere openbare plaatsen in de stad!
De SP wil aandacht blijven vragen voor toegankelijkheid en hoort graag knelpunten in onze stad. Mail hiervoor naar: nicollevanhoof@raadtilburg.nl