Jongeren ROOD Breda en Tilburg maken kennis met Emile Roemer

17 november 2016

Jongeren ROOD Breda en Tilburg maken kennis met Emile Roemer

Foto: SP

Op zaterdag 12 november kwam fractievoorzitter Emile Roemer naar de Paradox te Tilburg om de jongeren van ROOD Breda en Tilburg te leren kennen. Iedereen was welkom en vrij om vragen te stellen. De middag werd afgesloten door fractievoorzitter in de Eerste Kamer Tiny Kox.

Roemer begint de ochtend door zichzelf nog eens goed voor te stellen. Hij vertelt over zijn carrière, zijn ervaringen in zowel binnen- als buitenland en de geslaagde acties die hij met de SP (al) bereikt heeft. Niet veel later begint Roemer als eerste met het stellen van vragen. Hij vraagt naar de meningen van de jongeren over de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen. Vele meningen worden gedeeld en er is één ding voor iedereen duidelijk: het volk wil meer dan ooit gehoord worden.

Verschillende onderwerpen komen verder aan bod. Thema’s als de zorg, het groter worden van het rechts-populisme, de sociale woningbouw en de Nederlandse politiek worden extra uitgelicht. De kennismaking eindigde, toen Roemer vertrok naar Schijndel, met een inspirerende middag. Tiny Kox bracht de jongeren ook een bezoek en leert hen opnieuw dat zij kritisch moeten zijn naar alles wat er in de omgeving speelt. Hij legt ze verschillende politieke situaties in het buitenland voor en vraagt tussendoor wat de meningen is van de jeugd.

De dag heeft gezorgd voor genoeg ingeving bij de jongeren, na de kennismaking kwamen zij met vele ideeën voor nieuwe acties.