Wethouder Hans Kokke: Geen verslaafden bij basisschool in 't Zand

16 februari 2017

Wethouder Hans Kokke: Geen verslaafden bij basisschool in 't Zand

SP-Wethouder Kokke heeft afgelopen donderdag tijdens een bewonersavond in de Tilburgse 't Zand verteld dat er geen verslaafden gaan komen naast de basisschool Jeanne d'Arc. De bewonersavond was belegd omdat er onrust was in de buurt, omdat het RIBW een opvang voor verslaafden naast de school wilde plaatsen.

De wethouder heeft meteen overlegd gepleegd met het RIBW en aangegeven dat dit geen goed idee was. Na dit overleg heeft het RIBW besloten het idee niet door te zetten en nu samen met de buurt te gaan kijken welke groep nu wel in de buurt past. Hans Kokke:
"Ik ben blij dat we tot deze oplossing zijn gekomen en dat er nu samen gekeken en gesproken wordt met de buurt". Fractievoorzitter Francy van Iersel: "Ik ben tevreden met de oplossing. Goed dat de wethouder dit meteen heeft opgepakt en dat er nu met de buurt gesproken wordt. Praten met de mensen en samen tot een oplossing komen, dat willen we zien als SP."