Fráncy van Iersel verlaat Tilburgse gemeenteraad na deze periode

11 oktober 2017

Fráncy van Iersel verlaat Tilburgse gemeenteraad na deze periode

Fráncy van Iersel heeft zich niet beschikbaar gesteld voor een plek op de nieuwe kandidatenlijst voor de raadsperiode 2018-2022. Dit om persoonlijke redenen.

Fráncy heeft 12 jaar voor de SP gewerkt. Ze is begonnen als fractiemedewerker zorg in de Tweede Kamer en is vervolgens afdelingsvoorzitter van SP Tilburg, statenlid in Provincie Noord-Brabant en raadslid in Tilburg geweest. Fráncy: "Het was een moeilijk besluit omdat ik me als raadslid en als fractievoorzitter met veel plezier en energie inzet voor de SP en dit ook zal blijven doen tot en met de verkiezingen in maart 2018. We hebben de laatste jaren Tilburg een stuk socialer gemaakt en zullen dit blijven doen. Vooral op het gebied van armoedebeleid en zorg hebben we grote stappen vooruit gemaakt. Daar kunnen we als SP trots op zijn. De kandidatenlijst met veel nieuw talent geeft mij het vertrouwen dat ik met een gerust hart kan vertrekken."

De afdeling dankt Fráncy voor het vele goede werk wat ze voor de SP gedaan heeft en zal op gepaste wijze van haar afscheid nemen. Fráncy bedanken voor al haar inzet kan natuurlijk op de ALV van 23 november.