Helma Oostelbos voert SP-lijst aan

1 oktober 2017

Helma Oostelbos voert SP-lijst aan

Ervaring en vernieuwing in top-10 gemeenteraadsverkiezingen 2018

Helma Oostelbos, de 52-jarige voormalig voorzitter van wijkraad Armhoefse Akkers en onlangs nog tijdelijk voorzitter van fusieclub FC Tilburg, voert in maart 2018 de lijst van de SP aan bij de gemeenteraadsverkiezingen. Ze is momenteel namens de SP raadscommissielid en bestuurslid van de Tilburgse afdeling. Ze wordt gevolgd door de raadsleden Bob Jansen, Kees van Ham en Henri Mandemaker. Miguel Reijnen, Eva de Bakker, Thijs Kruiver, William Peters en Josephine Tiquet staan op de plekken 5 tot en met 9. Annemarie Brouwers maakt de top-10 compleet. Raadslid Ron Antens heeft zijn plaats op de conceptlijst niet geaccepteerd en heeft zich naar aanleiding hiervan teruggetrokken. Fráncy van Iersel en Nicolle van Hoof, die nu ook voor de SP in de raad zitten, komen op eigen verzoek niet terug op de lijst.

Dit voorstel, waarin vernieuwing en ervaring zijn gekoppeld, heeft de lokale kandidatencommissie voorgelegd aan het bestuur van de Tilburgse SP. Het voorstel werd unaniem geaccepteerd door het bestuur. De leden van de partij stellen op 23 november de volledige en definitieve lijst vast. De verkiezingen voor de gemeenteraad zijn op 21 maart 2018.

1. Helma Oostelbos (52 jaar, Armhoefse Akkers)

Helma is vijf jaar voorzitster van de wijkraad Armhoefse Akkers geweest. Tevens was ze recent voorzitster van de fusie van de voetbalclubs Longa, NOAD en RKTVV, het huidige FC Tilburg. Voor de SP is ze als raadscommissielid woordvoerder sport en lid van het afdelingsbestuur. Ze runt al jarenlang een eigen administratiekantoor in Tilburg, is getrouwd en moeder van drie kinderen.

2.Bob Jansen (32 jaar, Tilburg-Centrum)

Foto: SP Tilburg

Bob is voorzitter van de Tilburgse SP-afdeling, raadslid voor de SP en woordvoerder binnenstad en economie. Hij studeert psychologie aan de Tilburgse Universiteit.

3.Kees van Ham (61 jaar, Oud-Zuid)

Kees is raadslid voor de SP en een van de oprichters van de SP-werkgroep ‘de Groene Tomaat’. Voor zijn pensionering werkte hij in het onderwijs.

4.Henri Mandemaker (47 jaar, Gesworen Hoek)

Foto: SP Tilburg

Henri is raadslid voor de SP en woordvoerder financiën. Verder is hij hoofdredacteur van politiek café Buskruit! Henri werkt voor de Nederlandse Vereniging voor Autisme.

5.Miguel Reijnen (28 jaar, Tilburg-Centrum)

Foto: SP Tilburg

Miguel is raadscommissielid voor de SP en organisatiesecretaris van de Tilburgse afdeling. Hij studeert rechten aan de Juridische Hogeschool in Tilburg.

6.Eva de Bakker (40 jaar, Oud-Zuid)

Foto: SP Tilburg

Eva is bestuurslid van de Tilburgse SP en medewerker Wonen van de SP-fractie in de Tweede Kamer.

7.Thijs Kruiver (33 jaar, Tilburg-Noord)

Foto: SP Tilburg

Thijs is actief in ‘de Groen Tomaat’ en werkt als ambtenaar in Gemeente Oirschot.

8.William Peters (54 jaar, Broekhoven)

Foto: SP Tilburg

William werkt in Tilburg als adviseur in het sociale domein, onder andere op het gebied van participatie, inclusief beleid en toegankelijkheid.

9.Josephine Tiquet (21 jaar, Broekhoven)

Foto: Mathijs Strijards

Josephine is coördinator van de Tilburgse afdeling van ROOD, jong in de SP en bestuurslid van SP Tilburg. Ze studeert voor docent maatschappijleer aan de Fontys in Tilburg.

10.Annemarie Brouwers (64 jaar, Wandelbos-Zuid)

Foto: SP Tilburg

Annemarie werkt bij de GGD en al lang lid van de SP. Ze is tevens lid van de Groene Tomaat.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie: Bob Jansen, afdelingsvoorzitter, 06-52323090.