SP Tilburg trots op schuldenoffensief

11 oktober 2017

SP Tilburg trots op schuldenoffensief

SP Tilburg is verheugd met de plannen van de gemeente om mensen met schulden te helpen. In het laatste jaar van de coalitie gaat de gemeente alles op alles zetten om mensen te helpen uit de schuld te komen, mensen te helpen om niet in de schuld te komen en iedereen volwaardig mee te kunnen laten doen.

De SP Tilburg is blij met de plannen en verheugd dat er de komende jaren voldoende geld is uitgetrokken om deze kwetsbare groep mensen te helpen. Fráncy van Iersel, fractievoorzitter SP Tilburg: "We zijn blij dat deze coalitie investeert in mensen. In Tilburg hebben we de laatste 3 jaar fors geld beschikbaar gemaakt voor zorg, armoede en gezondheid, zodat dit voor iedereen toegankelijk bleef. Ik ben heel gelukkig dat er nu
meer dan € 4,5 miljoen beschikbaar komt om mensen uit de schulden te halen. Dat betekent dat mensen echt geholpen kunnen worden en niet meer in de stress hoeven te zitten, ergens anders hun energie in kunnen steken en zelfs gelukkiger zijn, wat weer bijdraagt aan hun gezondheid. Het laat ook zien dat de SP duidelijk aanwezig is in dit college en het verschil maakt."

SP-wethouder Kokke is verantwoordelijk voor deze voorstellen en gaat er vanuit dat deze voorstellen aangenomen worden tijdens de komende begrotingsbehandeling. "Dit college is er echt voor elke Tilburger en investeert niet alleen in stenen, maar ook in mensen. En niet alleen voor volgend jaar, maar ook voor de komende jaren."