Geslaagd wijkbezoek Wandelbos

19 november 2017

Geslaagd wijkbezoek Wandelbos

Foto: Mathijs Strijards

Op zaterdag 18 november bezocht SP Tilburg de wijk Wandelbos in het stadsdeel West. Met een team zijn we langs de deuren gegaan om bewoners te vragen naar hun ervaringen en wensen ten aanzien van de leefbaarheid. De buurtbewoners die we spraken waren veelal tevreden, maar gaven aan vaak last te hebben van zwerfafval. De verbazing werd gewekt toen de bewoners zagen dat een aantal SP-leden met vuilknijpers de straten voorzagen van een schoonmaakbeurt.

Afval op straat is in het Wandelbos een probleem dat ervaren wordt door veel bewoners. Onze vuilknijpers verrichtten goed werk, dat was te zien aan het aantal volle zakken die gevuld werden tijdens onze looproute. Maar daarmee is het probleem bij lange na niet opgelost.

SP Tilburg wilt daarom in de nabije toekomst met enige regelmaat buurten bewandelen met vuilknijpers, om de bewoners te helpen de straten schoon te houden. Op 16 december zijn we weer te vinden in het Wandelbos, met vuilknijpers, waarbij buurtbewoners hartelijk worden om gezamenlijk zorg te dragen voor een schonere leefomgeving. Op deze dag hebben koek met koffie en verdere details volgen nog.