Helma Oostelbos unaniem gekozen tot lijsttrekker van SP Tilburg

25 november 2017

Helma Oostelbos unaniem gekozen tot lijsttrekker van SP Tilburg

Foto: SP

Kandidaat-lijsttrekker Helma Oostelbos is in een volle zaal met SP-leden unaniem gekozen tot lijsttrekker van de SP Tilburg voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Daarnaast is de lijst met kandidaat-raadsleden ongewijzigd vastgesteld. Ook is het verkiezingsprogramma constructief besproken en unaniem vastgesteld.

Lijsttrekker Oostelbos (52) is vereerd met de steun van de SP-leden: ‘Echt geweldig. Ik ben trots op de kandidatenlijst en ons verkiezingsprogramma. Ik heb zin in de campagne en om met elkaar Tilburg nog socialer te maken. Tilburg is een stad van en voor iedereen!’ Helma Oostelbos is geboren en getogen Tilburgse en woonachtig in Armhoefse Akkers. Ze is in die wijk vijf jaar voorzitter geweest van de wijkraad. Daarnaast heeft ze eigen administratiekantoor en is ze moeder van drie kinderen.

Na Oostelbos volgen op de lijst de huidige raadsleden Bob Jansen (32), Kees van Ham (61) en Henri Mandemaker (47). Miguel Reijen (28), Eva de Bakker (40) en Thijs Kruiver (33) staan op plaatsen daarna. Voorzitter van SP Tilburg Bob Jansen: ‘Ik ben blij dat onze leden vinden dat we een stevige kandidatenlijst hebben met een goede mix van kwaliteiten, leeftijden en achtergronden. ’

De leden van de SP Tilburg hebben tevens gediscussieerd over het concept-verkiezingsprogramma. Het bestuur zal de verbeteringen die de leden aandroegen verwerken. Het definitieve verkiezingsprogramma zal op een later moment verschijnen op de site van SP Tilburg.