Lijsttrekker Helma Oostelbos in debat in haar eigen wijk

25 februari 2018

Lijsttrekker Helma Oostelbos in debat in haar eigen wijk

Foto: SP

Zondagmiddag deed SP-lijsttrekker Helma Oostelbos mee aan een debat van de Buurtraad Armhoefse Akkers. Ze sprak in haar eigen wijk over diverse onderwerpen, waaronder de zorg, duurzaamheid en zeggenschap van buurtbewoners.

‘De SP staat voor goede zorg, met wijkteams die fysiek in elke wijk aanwezig zijn,’ opende Oostelbos. ‘Niemand mag onder armoedegrens leven, daarom we zetten in op werk. Met speciale aandacht voor jongeren en 55-plussers, en met vaste contracten. Ook vinden we duurzaamheid belangrijk. We willen dat groene daken en zonnepanelen voor iedereen bereikbaar zijn. Ook voor mensen die het misschien niet kunnen betalen. Kortom, de SP staat voor een sociaal en duurzaam Tilburg. Voor elkaar en met elkaar.’

Een stelling in het debat ging over de waterzuivering in Moerenburg. Oostelbos sprak duidelijke taal. Buurtbewoners moeten meer betrokken worden door de gemeente en moeten medezeggenschap krijgen over het gebied.

Verder werd er gedebatteerd over groen in de wijk. Oostelbos zegt daarover: ‘De SP wil meer tegels eruit en meer groen erin. We moeten met zijn allen de luchtkwaliteit verbeteren, want die is gewoon slecht langs de Ringbaan-Oost.’