SP Tilburg op bezoek bij R-Newt

22 februari 2018

SP Tilburg op bezoek bij R-Newt

Gisteren waren 4 kandidaten van onze kandidatenlijst, waaronder lijsttrekker Helma Oostelbos, op bezoek bij R-Newt. R-Newt is een organisatie die (preventief) problemen van kinderen en jongvolwassenen aanpakt. Zo helpt deze organisatie mee aan de kansen voor deze jongeren om te werken aan hun eigen toekomst.

De jeugdwerkers van R-Newt gaven ons inzicht in hun werk en de belevingswereld van de jongeren van R-Newt. Deze dag begon bij de locatie op de Hasseltstraat, waar de kinderen vertelden over een zelf bedachte onderneming. Ook hebben we een eigen gemaakte escape room mogen doen en hebben we veel geleerd van het goed werk wat R-Newt hier levert. En geleerd dat wij niet goed zijn in escape rooms, maar dat terzijde.

De dag werd vervolgd met een heerlijk diner bij Chef’s Level, bereid en geserveerd door jongeren die bij de centrumlocatie van R-Newt hun kwaliteiten kunnen tonen. Na deze lekkere maaltijd gingen we door naar een derde locatie van R-Newt in Broekhoven, waar we een rondje liepen om te kijken naar de hangplekken van jongeren.

Foto: SP

Alle medewerkers van R-Newt vertelden vol passie over succesverhalen van jongeren die dankzij hun inspanning weer studeren, werken en hun leven weer op de rit hebben. Daarbij zijn er ook jongeren die vroeger bij R-Newt kwamen en later andere jongeren gingen begeleiden

Deze organisatie staat dagelijks voor Tilburgse jongeren klaar en pakt zo preventief problematiek aan. Zo worden jongeren begeleid in de omgang met schulden, het gebruik van drugs en het vinden van werk of een opleiding. Dit zijn allemaal redenen voor de SP om deze jongeren alle middelen te bieden die ze nodig hebben om hun werk te doen.

Het was een inspirerende dag met veel enthousiasme om iets goeds te doen voor de samenleving, met jongeren die dankzij R-Newt meer gebruik kunnen maken van hun eigen talenten, precies zoals de SP het graag ziet.

Foto: SP