Debat Smolders - Hendrickx

26 maart 2019

Debat Smolders - Hendrickx

Afgelopen maandag 25 maart stond het debat over het facebookbericht dat wethouder Marcelle Hendrickx had geplaatst op de dag van de provinciale verkiezingen op de agenda.

Hans Smolders had een motie ingediend met als verzoek aan de raad om uit te spreken dat het facebookbericht dat de wethouder had geplaatst onacceptabel en wethouder onwaardig zou zijn.

Wij hebben voor deze motie gestemd met onderstaande stemverklaring van onze fractievoorzitter:

De wethouder noemt Forum voor Democratie racistisch, dat ze staan voor een afbraak van de rechtsstaat, haat en verdeeldheid dat zouden mijn woorden niet zijn. Juist omdat de wethouder daarnaast de mond vol heeft van een inclusieve en verbindende stad. Maar we hebben nu eenmaal vrijheid van meningsuiting. En ik moet zeggen dat ik het in haar positie als wethouder niet slim vind wat ze hier heeft gedaan, maar het mag. Als SP hebben wij liever dat de wethouder zich met haar taken bezig houdt zoals jeugdzorg waar grote tekorten zijn en er nog meer aankomen en waarvan wij als raad nog steeds geen informatie ontvangen, hoe dat we dit gaan oplossen. Dus ja wethouder onwaardig.

De daarna door Lijst Smolders Tilburg ingediende motie van wantrouwen tegen de wethouder Hendrickx hebben wij niet gesteund.