Theater de Boemel definitief in de Spoorzone dankzij de SP!

26 maart 2019

Theater de Boemel definitief in de Spoorzone dankzij de SP!

Bij de raadsvergadering maandag 25 maart j.l. is de motie die de SP

Foto: SP
had ingediend over de huisvesting van de Boemel aangenomen. Alleen VVD en CDA stemden tegen.

Goed zo want als SP vinden wij het belangrijk dat Theater de Boemel op de huidige locatie een permanente huisvesting verdiend en dat de intentieovereenkomst die op 5 maart 2018 al is aangegaan voor een 2 x 5 jaar huurcontract eindelijk wordt uitgevoerd!

Theater de Boemel is een maatschappelijk en sociaal theater dat muziek – en theateractiviteiten organiseert voor alle leeftijden van jong (creatieve cursussen voor kinderen) tot oud (dansmiddagen voor ouderen) en alle leeftijden daar tussen in.
Het is laagdrempelig, heel toegankelijk en bovendien zijn de activiteiten gratis bij te wonen.

De Spoorzone is een bijzonder gebied. Het wordt heel mooi, maar als SP vinden wij het vooral belangrijk dat het voor iedereen wat te bieden heeft en nu dreigt het een gebied te worden dat alleen voor de hoogopgeleiden en dikke portemonnees leuk is. Als je een bruisend gebied wilt, dat is het belangrijk dat alle inwoners van de stad zich er welkom en prettig voelen.

Dus hebben wij de wethouder opgedragen ga in overleg met het theater en ga daarbij uit van permanente huisvesting en kom samen met de stichting Tilburgs Hoop (bleyemakerij de Boemel) tot een maatschappelijk verantwoorde huur en kijk naar de problemen op gebied van geluidsproblematiek van dit theater en leg het voorstel voor aan de raad.

De gemeenteraad hebben we opgeroepen Durf naast alle stenen die in de Spoorzone gestapeld worden te kiezen voor dit maatschappelijk, sociale theater!