Beste leden van de SP Tilburg

31 maart 2020

Beste leden van de SP Tilburg

Het zijn rare tijden. Binnen een paar weken is Nederland veranderd van een levendig land naar een land waar veel mensen binnen zitten. De stad Tilburg, die klaar was voor de lente, veranderd is een stad waar een koude en kille winter is neergestreken. Het dagelijkse leven is veranderd en veel zaken komen stil te staan. Zoals de cultuur, sport of gewoon een verjaardagsfeest vieren. Dat is heel vervelend, maar wel noodzakelijk. Want het Corona virus verspreidt zichzelf niet, maar wordt verspreid door onszelf. Dus houd je aan de richtlijnen van het RIVM en hou alstublieft anderhalve meter afstand van elkaar.

Op deze plek willen we alle nabestaanden van de slachtoffers van dit virus heel veel sterkte wensen in deze donkere dagen en met het verwerken van het grote verdriet. Verder willen wij de mensen, die nu in het ziekenhuis liggen of thuis zijn en last ondervinden van de gevolgen van dit vervelende virus, heel veel beterschap wensen en hopen we op een snel herstel.

Tevens willen wij onze hulpverleners en werknemers op alle gebieden heel hartelijk danken voor het werk, dat ze verzetten op dit moment. Dank aan onze verpleegkundigen en artsen, die keihard werken om de mensen te verzorgen, die ziek zijn geworden. Onze dank voor onze mensen in de verpleegzorg, gehandicaptenzorg, thuiszorg en geestelijke gezondheidszorg. Die deze periode gewoon doorwerken met dezelfde passie en liefde voor het werk en de aandacht voor hun cliënten. Voor onze politieagenten, brandweermensen en ambulancemedewerkers. Voor de mensen in het onderwijs, die gezorgd hebben voor de opvang van de kinderen, maar ook dat het leren gewoon doorgaat. En de mensen in de supermarkten, die ervoor zorgen dat wij onze dagelijkse boodschappen kunnen blijven doen. Ook dank voor de medewerkers van de GGD en de mensen van het OV, die ons blijven vervoeren. Als laatste willen we alle vrijwilligers bedanken, die heel initiatieven hebben opgezet. Bijvoorbeeld dat gezorgd hebben dat er boodschappen gedaan worden voor onze ouderen of dat er een soepje wordt gebracht naar onze kwetsbare Tilburgers.

We hopen dat deze crisis snel voorbij is en dat we het gewone leven weer op kunnen pakken. We hopen dan ook dat iedereen in heeft gezien dat mensen, die nu voor ons keihard werken, een goed salaris en waardering verdienen. Dus dat ze niet meer hoeven te protesteren voor een hoger salaris. Dat we inzien dat we het minimum loon moeten verhogen. Voor onze vakkenvullers of bezorgers. Dat we trots en voorzichtig moeten zijn met onze publieke sector en de mensen, die daar in werken. Dat we de saamhorigheid vast kunnen blijven houden en met elkaar gaan voor een mooier en een socialer Tilburg en Nederland.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit verhaal of u wilt iets delen over initiatieven om mensen te helpen tijdens het corona virus, laat ons dat even weten via tilburg@sp.nl

Een liefdevolle en strijdbare groet,

Bestuur en fractie SP Tilburg.