Onze Bart.

2 augustus 2020

Onze Bart.

Zaterdagochtend 1 augustus ontvingen wij het droevige nieuws dat Bart van de Camp was overleden. Plotseling en zeer onverwacht moeten we afscheid nemen van deze fijne en warme man. Bart was al jarenlang lid van de Tilburgse SP en was echt ook het gezicht van de SP in onze stad.

Bart was een alleskunner. Hij is jarenlang raadslid geweest. Tijdens deze periode is hij veel op pad geweest in de stad. Om te praten met de mensen, om te kijken hoe hij deze mensen kon helpen of gewoon hun stem te laten horen in de gemeenteraad. Bart was iemand, die wilde samenwerken met andere partijen en vooral in de zorg zaken beter wilde maken. Hij wist als geen ander hoe belangrijk het was dat mensen goede en liefdevolle zorg kregen. Maar ook dat de mensen, die deze zorg verleenden, goed betaald werden.

Als voorzitter van de commissie Sociale Stijging heeft hij vele vergaderingen voor gezeten. Sommige vergaderingen duurde iets te lang, volgens Bart. En Bart was niet te beroerd om zijn ongenoegen daarover te laten blijken. Bart was echt een raadslid, die opkwam voor de Tilburgers. Hij vond het fijn om te samen te werken met andere partijen om zaken “voor het elkaar te krijgen.” En hij had een speciale band met de mensen van de griffie.

Willem II was zijn club en hij ging trouw bijna elke thuiswedstrijd naar het stadion. Maar niet alleen Willem II had zijn aandacht. Alles op sportgebied had zijn aandacht. Hij vond het belangrijk dat er voldoende mogelijkheden waren voor de mensen om te kunnen gaan sporten, of iemand nu een dikke portemonnee had of niet.

Daarnaast zette hij zich ook jarenlang in voor zijn eigen clubje. Hij was bestuurslid, penningmeester en voorzitter van de afdeling. Hij had een schat aan ervaring en kende bijna iedereen. Zowel binnen als buiten de partij. Als je iets niet wist, dan kon je het gerust aan Bart vragen, want hij stond altijd voor je klaar en wist ook bijna altijd een antwoord.

Wij wensen zijn vrouw Jannie, Bas hun zoon en de rest van de familie en vrienden, heel veel strekte in deze donkere tijden en met het grote verlies. De SP afdeling zal Bart ontzettend gaan missen. Want met Bart verdwijnt een echte SP er, maar ook gewoon een fijn, warm en lief mens.