Succesvolle schoenen inzamelingsactie SP Tilburg

3 september 2020

Succesvolle schoenen inzamelingsactie SP Tilburg

"Wij kunnen niet gaan, maar onze schoenen wel"

Aanstaande zaterdag 5 september zou er op het Malieveld in Den Haag actie gevoerd worden voor een betere beloning voor de zorg.

ONZE ZORGVERLENERS VERDIENEN MEER DAN ALLEEN APPLAUS

ONZE ZORG VERDIENT EEN EERLIJKE BELONING

Vanwege de Corona maatregelen kan deze actie helaas niet doorgaan op het Malieveld en wordt deze actie online gevoerd.

Vorige week lanceerden twee verpleegkundigen (Natasia ten Kattelaar en Eefje van Keeken) het idee om het Malieveld vol te zetten met duizenden paren schoenen onder het motto: "Wij kunnen niet gaan, maar onze schoenen wel". De SP heeft deze actie omarmt en gevraagd of SP afdelingen in het land een oproep wilde doen om zo veel mogelijk schoenen in te zamelen. Het was kort dag maar dat weerhield de SP afdeling Tilburg er niet van om hiermee aan de slag te gaan. Door een oproep te doen via de website en social media konden mensen schoenen inleveren op het SP kantoor in de Piushaven. De actie heeft maar liefst 118 paar schoenen opgeleverd. We kunnen spreken van een zeer geslaagde inzamelingsactie. Hiervoor willen wij ook iedereen bedanken. Donderdagochtend zijn de schoenen opgehaald en vrijdag gaan ze richting Den Haag waar ze a.s. zaterdag op het Malieveld gezet zullen worden om de actie voor een betere beloning van de zorg te ondersteunen. Na de actie zullen de schoenen geschonken worden aan o.a. vluchtelingenkampen.