Terugblik en Gemeenteraadsverkiezingen 2022

5 mei 2021

Terugblik en Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Terugblik en alvast vooruitkijken.

Het is altijd goed om terug te kijken. Daarom zullen we hieronder terugkijken op de afgelopen campagne voor de landelijke verkiezingen. Maar ook alvast vooruit kijken naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.
Als voorzitter van deze mooie partij ben ik ongelofelijk trots op de afgelopen campagne. Zeker als je kijkt naar de cijfers. We hebben meer dan 50.000 folders rondgebracht, we zijn 3 maanden elke
zaterdag in de stad aanwezig geweest, we hebben de meeste borden geplaatst van alle partijen en we zijn ook in alle dorpen die bij de gemeente Tilburg horen actief geweest. En dan kijk je alleen nog maar naar de cijfers. Maar het is ook geweldig dat zoveel van onze leden actief zijn geweest met
onze campagne. Ruim 50 leden hebben op een of andere manier meegeholpen! Daarnaast heeft het telefoonteam veel mensen van onze afdeling telefonisch gesproken.

Wij zijn een partij die het liefst in buurten en straten met mensen in gesprek gaat. Dat was niet makkelijk in deze corona tijd, maar het is wel gelukt bij de acties die we hebben gehad. Door middel van zaken uitdelen, zoals kerstkransjes of met onze Valentijn actie. Dat is en blijft ook onze kracht.
Het is mooi om te zien dat er zo veel kracht en enthousiasme in onze afdeling zit en dat veel mensen bereid zijn om dit land nog mooier en socialer te maken.

Vanaf deze plek wil ik ook een paar mensen
bedanken. Allereerst onze campagneteam. Zij hebben ervoor gezorgd dat deze campagne goed is verlopen en dat wij zoveel zaken hebben kunnen doen. Daarnaast wil ik graag de dames Hannie Hakken, Hannie Melis en Ria van der Waal bedanken, die ervoor hebben gezorgd dat alle zakjes en
enveloppen gevuld werden voor diverse acties. En als laatste wil ik iedereen bedanken, die heeft meegeholpen bij het zetten van de borden, het flyeren en het meehelpen bij alle acties.

En natuurlijk we gaan gewoon door! Want de volgende campagne staat al weer voor de deur. De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Deze zullen plaatvinden in maart 2022. En dat lijkt best ver weg, maar er moet nog veel gebeuren. En daar zijn we al mee gestart. Allereerst gaan we op
zoek naar kandidaten, die graag op de lijst willen staan voor de gemeenteraadsverkiezingen. Binnenkort ontvangen jullie een brief en een mail.

Daarnaast wordt op dit moment het verkiezingsprogramma geschreven en zal het bestuur zo snel mogelijk een lijsttrekker voordragen. Tevens zullen er op het einde van het jaar ledenvergaderingen zijn om alles aan jullie voor te leggen en jullie om goedkeuring te vragen. Verder is het campagne team al weer hard aan de slag en hebben we afgelopen 1 mei, de dag van de arbeid, al actie gevoerd. Voor een hoger minimumloon!

Maar zoals altijd kunnen we dit alles niet doen, zonder de steun van jullie. Dus vandaar de oproep:
Wil je nu al je steentje bijdragen, stuur dan een berichtje naar tilburg@sp.nl. Ook als je vragen hebt naar aanleiding van dit bericht, horen we dat graag. Zodat we, met elkaar, weer een hele mooie campagne kunnen hebben. En ervoor zorgen dat wij, als SP Tilburg, een mooi resultaat kunnen halen.
Zodat we ervoor kunnen zorgen dat Tilburg, Berkel-Enschot, Udenhout en Biezenmortel nog mooier en socialer worden.

Een strijdbare groet van een trotse voorzitter!

Hans Kokke