Een vliegende start

1 oktober 2021

Een vliegende start

Foto: SP Tilburg / SP Tilburg

Afgelopen donderdag 30 september was er voor de eerste keer een verkiezingsdebat voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar tijdens het milieucafe. Onze beoogd lijstrekker Helma Oostelbos was natuurlijk aanwezig en beleefde een vliegende start. In haar debat met de VVD vertelde ze over de plannen van de SP Tilburg over bereikbaarheid.

Helma vertelt: "De VVD is er voor de auto en kijkt alleen maar naar parkeergarages en geld verdienen. Voor de SP is het heel duidelijk. De binnenstad moet gezonder worden en dus meer vergroenen. De auto moet binnenstad uit. Dus alleen voor de mensen die daar wonen en hun bezoekers. Andere auto’s kunnen prima terecht op transferia. En geef de fietser en de voetganger de ruimte. En niet zoals nu. Dat de stad nu onbereikbaar is en dat bijna alle fietspaden afgesloten of omgeleid zijn. “ Helma oogste met dit verhaal veel applaus in het publiek.

In het tweede debat nam Helma het op tegen de PvdA. Er waren maar weinig verschillen hoe de problemen aan te pakken. Maar Helma nam wel de gelegenheid om te vertellen dat het onzalige plan Wijkevoort gestopt moet worden. Want het levert geen banen op, alleen maar grote dozen en zorgt voor veel meer luchtvervuiling. “Ik snap het niet dat Groen Links met deze plannen instemt. Want aan deze plannen is niets groens en links kan ik het ook niet noemen. Dus ik roep Groen Links op om alsnog tegen deze plannen te stoppen. “ We kunnen spreken over een geslaagde avond. Want het publiek koos het verhaal van de SP (samen met Groen Links) als beste uit. En iedereen was het ermee eens dat Helma ons verhaal duidelijk en helder vertelt heeft. Al met al een prima start van verkiezingsdebatten. Je kunt zelfs zeggen een vliegende start. Dit belooft wat voor de toekomst.