Wijkbezoek B-buurt Reeshof

22 januari 2022

Wijkbezoek B-buurt Reeshof

Foto: SP Tilburg / SP Tilburg

Op zaterdag 22 januari heeft de SP Tilburg een bezoek gebracht aan de B-buurt in de Reeshof om daar met bewoners in gesprek te gaan. Ondanks dat de meeste mensen er graag wonen kwamen er tijdens de gesprekken toch wel wat zaken aan het licht waar ze niet tevreden over waren en zelfs klachten hadden. Slecht onderhoud van het groen in de wijk, veel (zwerf)afval, hondenpoep en te hard rijden kwam regelmatig terug in de gesprekken. Ook werd er veelvuldig geklaagd over bepaalde woningbouwcorporaties. De huurders vinden er geen gehoor, worden niet serieus genomen en vaak aan hun lot overgelaten. De zorgen rondom de enorme stijging van de kosten van de stadsverwarming was wel de grootste gemene deler. Hierover klaagde bijna iedereen. De bewoners zeggen dat ze geen kant op kunnen en hiervan afhankelijk zijn. Wij als SP Tilburg zullen deze punten meenemen en doorspelen naar onze SP fractie die hier mee aan de slag zal gaan.