Kadergroep SP Tilburg ontvangt lijsttrekker EK 2023 Tiny Kox

22 januari 2023

Kadergroep SP Tilburg ontvangt lijsttrekker EK 2023 Tiny Kox

Foto: SP Tilburg / SP Tilburg

Dinsdag 17 januari heeft de eerste bijeenkomst plaatsgevonden van de Kadergroep van de SP Tilburg. De eerste bijeenkomst, die door 12 leden werd bezocht,  stond in het teken van een scholing hierover. Dit gebeurde onder leiding van Jos van der Horst. Later op de avond sloot ook Tiny Kox nog aan.

De kadergroep bestaat uit actieve leden die op vaste momenten samenkomen. Ook bestuursleden en gemeenteraadsleden worden hierbij uitgenodigd.

Op deze kaderbijeenkomsten worden zaken besproken die belangrijk zijn voor de afdeling. Ook worden er ideeën geopperd voor acties en plannen gemaakt voor acties. Maar ook landelijke acties/campagnes kunnen besproken worden of acties die al lopen binnen de afdeling. Ook is er ruimte voor scholing binnen de kadergroep. Verder is het belangrijk dat de kadergroep bijeenkomsten laagdrempelig zijn waar nieuwe leden gemakkelijk bij aan kunnen sluiten.

Na deze uitleg werden de aanwezigen gevraagd wat er nu actueel is in Tilburg Wat speelt er?

Tiny Kox, senator en lijsttrekker voor de Eerste Kamer, vertelde een interessant en belangrijk verhaal over de aanstaande Provinciale Staten verkiezingen en de Eerste Kamer. Iedereen kon vragen stellen en deze werden uitgebreid en duidelijk beantwoord door Tiny. Hiermee werd het formele deel van de avond afgesloten. Na afloop was er nog een gezellig en informeel samenzijn met een drankje en een hapje.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde, leerzame en gezellige avond. Uiteraard krijgt deze kaderbijeenkomst een vervolg. Dit zal zijn op woensdag 22 februari om 19.30 uur op het SP kantoor in de Piushaven. We gaan dan door met de scholing. Op het programma staat dan hoe je een actie goed organiseert van kop tot staart.

Ben je SP lid van de afdeling Tilburg en heb je zin om aan te sluiten bij de kadergroep, dan ben je van harte welkom.