Persbericht: Nationaliseer onze energie

Persbericht: Nationaliseer onze energie

Foto: SP / SP

Nationaliseer onze energie!

Tilburg Op zaterdag 14 januari 2023 organiseert de SP op 12 plekken in het land grote Super Zaterdagen. Een flinke groep SP’ers gaan de buurt in om met mensen in gesprek te gaan over onze volkspetitie ‘Nationaliseer onze energie en verlaag de rekening’.

De energierekening moet omlaag. Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Dit moet anders. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren. Zodat we de energierekening kunnen verlagen en zeggenschap hebben over het investeren in schone energie.

Voor de provincie Noord-Brabant zal deze zaterdag in Tilburg groots worden georganiseerd met alle actieve kaderleden uit de provincie. Samen met deze kaderleden gaat SP Tilburg deur aan deur in gesprek met de bewoners van de wijk het Zand. Mensen kunnen dan tevens de volkspetitie “Nationaliseer onze energie” ondertekenen. Voor deze petitie heeft de partij inmiddels meer dan 100.000 handtekeningen opgehaald.

De actie start om 11:00 uur in de SP-tenten in het Westerpark en zal rond 13:00 uur eindigen. Samen staan we sterk! Kom dus ook langs en meld u aan via tilburg@sp.nl!

P.S.  Heeft u de petitie zelf ook al getekend? Dat kunt u hier doen: https://kostenomlaag.sp.nl/volksprotest