SP Zebrapad geeft het goede voorbeeld

9 augustus 2023

SP Zebrapad geeft het goede voorbeeld

Foto: SP

Op 12 juli hebben Tilburgse SP Jongeren zelf een zebrapad aangelegd op de Kattenrug. Zij deden dit om aandacht te vragen voor de gevaarlijke verkeerssituatie. Nu, drie weken later ligt er dan een écht zebrapad. Het maakt de noodzaak van onze acties maar weer eens duidelijk.

Wethouder Rik Grashoff was helder, een zebrapad aanleggen voor het einde zomer kan écht niet. Het kon nog wel eens eind september of begin oktober worden voor er weer veilig overgestoken kon worden op de Paleisring. Dat was niet goed genoeg voor onze SP Jongeren, die dan maar zelf voor een zebrapad zorgden.

Dat dit iets losmaakte was duidelijk. Aandacht in de media en op sociale media voor ons zebrapad bracht de onvrede over de verkeerssituatie helemaal naar de oppervlakte. Het was duidelijk, Tilburg wil veilig over kunnen steken op één van de drukste plekken in de stad. Het college kon dan ook niet anders dan de aanleg naar voren halen. Dit is voor ons natuurlijk een mooi succes, en wij zullen de energie die wij daaruit halen blijven inzetten voor een stad waar fietsen en lopen de makkelijkste en veiligste keuzes zijn.