Uitval regiotaxi tijdens kermismiddag gehandicapten

28 juli 2009

Uitval regiotaxi tijdens kermismiddag gehandicapten

Tijdens de gehandicaptenmiddag op dinsdag op de Tilburgse Kermis hebben gehandicapten tussen 15.30 uur en 16.30 uur geen gebruik kunnen maken van de Regiotaxi. TCMB, het bedrijf dat de taxidiensten verzorgt, had tijdens de topdrukte niet genoeg taxi’s beschikbaar. De Tilburgse SP-fractie wil van het college van B&W weten waarom TCMB niet voor voldoende vervoerscapaciteit heeft gezorgd.
Taxi

De reden van het tekort aan taxi’s was volgens de SP blijkbaar dat TCMB ook het leerlingenvervoer verzorgt. SP-raadslid Bart van de Camp: “Dit probleem treedt structureel op bij het regiotaxivervoer zodra de drukte toeneemt. Dat de liberalisering in het openbaar vervoer veel problemen oplevert, is inmiddels al genoegzaam bekend. Maar onze gehandicapte medeburgers mogen daar niet het slachtoffer van worden.”

Van de Camp dringt er bij het college op aan om een hartig woordje met TCMB te gaan praten. Hij vindt dat het bedrijf, dat een jaar van tevoren wist van de gehandicaptenkermismiddag, tijd genoeg heeft gehad om voor voldoende taxi’s te zorgen. “Extra taxi’s inzetten kost geld, maar TCMB heeft als taak het vervoeren van mensen. Dat moeten ze dan ook gewoon doen, ook al gaat het ten koste van de winstmarge voor het bedrijf”, aldus van de Camp. Het raadslid is de problemen met het Regiotaxivervoer beu en wil dat ze nu voor eens en voor altijd worden opgelost.