Schriftelijke vragen over afsluiten Heuvel

8 juni 2005

Schriftelijke vragen over afsluiten Heuvel

Geacht college,

Uiteraard zijn wij blij met het voortschrijdend inzicht van het college inzake veiligheid voor voetgangers op de Heuvel na openstelling van het plein voor autoverkeer. Goede zaak dus dat de Heuvel autovrij blijft op stapavonden. Vanzelfsprekend leidt dit tot de volgende vragen:

1. Gaat de Heuvel ook dicht voor autoverkeer tijdens carnaval? Tijdens de Meimarkt? Tijdens Happy-Hours? Tijdens de volgende inhuldigingen van Willem II? Tijdens drukke koopavonden? Tijdens Sinterklaas? Tijdens de ochtend- en middagspits als duizenden jonge scholieren over de Heuvel fietsen? Tijdens Tilburg Ten Miles? Tijdens de kermis? Bij het uitgaan van de Kerstavondmis in de Heuvelse kerk? Als Wesley optreedt op het T-podium?
  2. Vanzelfsprekend gaat de Heuvel dicht tijdens evenementen die de hele Heuvel in beslag nemen (zoals de kermis en Tilburg Ten Miles). Op 24 juli 2003 stelde wij hierover al schriftelijke vragen. We waren vooral benieuwd naar de oplossing voor het doorsnijden van de op dat moment meest vitale verkeersader van de Tilburgse binnenstad. Uw antwoord destijds was dat het college tegen die tijd daar wel een geschikte oplossing voor zou vinden. Onze vraag is nu: heeft het college in de verstreken twee jaren inmiddels zo’n oplossing gevonden?

www.heuvelautovrij.nl