Erop of eronder voor RAZ

9 september 2005

Erop of eronder voor RAZ

Nu duidelijk is dat RAZ op geen enkele manier betrokken zal worden bij de Zuidelijke Dansvoorziening is het voor dit gezelschap nu erop of eronder. De gemeente moet RAZ voor Tilburg behouden. De SP fractie wil dit dan ook bespreken tijdens de commissie Maatschappij van maandag 26 september a.s.

RAZ, Vrolijke OpvattingenBij eerdere gelegenheden - als besprekingen over de cultuurnota, over het herstellen van de gevolgen van het faillissement van de TKS, en over Tilburg Dansstad en de positie van Raz - heeft de SP zelfs per motie erop aangedrongen, de huisvesting en daarmee het voortbestaan van Raz middels een huisvestings-subsidie zeker te stellen, zodat dit gerenommeerde dansgezelschap niet uit Tilburg of geheel hoeft te verdwijnen.

In de discussies en bij stemming werd naar voren gebracht en speelde een rol, dat nog niet geheel duidelijk was hoe de nieuwe Dansvoorziening voor het Zuiden zou gaan opereren en of het mogelijk zou zijn om Raz daar hoe dan ook in te passen. Blijkens de brief van mevrouw Volman aan de Raad is dit nu een gepasseerd station, is het voor Raz erop of eronder, en zij verzoekt uitdrukkelijk om precies dezelfde oplossing.

De SP dringt er dan ook op aan in de raadscommissie Maatschappij dit probleem als agendapunt te behandelen, en met elkaar te bespreken om met zo'n betrekkelijk kleine subsidie (86.000) de door ons eerder voorgestelde en nu door Raz gevraagde allerlaatste mogelijkheid te realiseren om Raz voor Tilburg en überhaupt te behouden.

RAZ wordt ‘kaltgestelt’ (1 juli 2005 )