SP sluit postertwist ludiek af

3 maart 2006

SP sluit postertwist ludiek af

Vandaag verloor de SP het kort geding tegen de gemeente over de verkiezingsposters en heeft de borden inmiddels deels verwijderd. Hoewel de SP doodziek wordt van de dubbele moraal van de Tilburgse politiek in deze kwestie, en met name van het twee-petten cabaret van wethouder-lijsttrekker Jan Hamming, wil de partij de kwestie ludiek afsluiten. Verkiezingen gaan immers niet over posters maar over inhoud.

SP verkiezingsposterDe zeventig borden die volgens de gemeente onze stad zo vreselijk aan het verloederen waren worden ter adoptie aangeboden. Iedereen mag ze gratis komen afhalen op het kantoor aan de Piushaven 29 of zaterdag bij de SP infotent op de Heuvel. Het is de bedoeling daar dan wel ‘creatief’ mee om te gaan. Degene die met een SP verkiezingsbord de geinigste foto kan maken en op tijd weet door te sturen naar tilburg@sp.nl, of zondag inlevert op het SP Festival in Bosvreugd, maakt kans op een vette dinerbon.

Een poster aan de waslijn, de kinderwagen, auto, step of onmogelijke plek, een bord dat dingen kan doen waar niemand op zou komen… tijd om je creativiteit te laten gaan. En liefst natuurlijk met een knipoog naar de hypocrisie van het gemeentebeleid hierover. Op het Festival Stemmen van Overal in Bosvreugd zal de winnaar bekend worden gemaakt.

Naast de verkiezingsborden zijn er natuurlijk ook nog grote en kleine verkiezingsposters te verkrijgen. En stikkers. Maar die mag je nergens opplakken.

De dertig posters die de SP wél in de stad mag hangen zullen zaterdag een goede bestemming krijgen.

SP op de Heuvel

www.bosvreugd.nl